Emmabodafestivalen

De senaste dagarna har jag spenderat hemma. Har inte kunnat jobba pga av sjukdom. Har inte kunnat sola pga sjukdom. Igår tog jag mig ut på stan en snabbis för att ordna med lite saker, åt lucnh med Malin och Frida vilket var trevlig! Jag har smittat mamma så nu mår hon kasst. Känns inge bra att åka ifrån henne då när hon alltid tar så väl hand om mig. Pappa var här och lämnade tältet innan. Jag ramlar bakåt när jag tar på mig min jätteryggsäck. Har vart och handlat kex, hårdbröd, mjukost, riskakor och saft så vi kan äta något annat än gatumat. Är nervös. Har aldrig levt campliv förut. Marcus och jag åker tåg till Stockholm imorgonbitti och därefter buss till Emmaboda. Kommer fram före alla andra. Men om inte Marcus får tag på sin biljett av Andreas verkar det som om vi får sitta utanför och häcka istället för att gå in och ta tältplatser. Hoppas på bra dagar! Kommer hem söndagkväll. Puss

Lyckad tripp

Min och Marcus tripp till Göteborg var underbar!
Det enda tråkiga var att på tisdagmorgonen när vi skulle åka så vaknade jag med feber och halsont. Något som bara blev värre och värre undertiden i Göteborg. Men sjukdom stoppade inte oss utan vi körde på som planerat.
Kom fram vid två tiden i tisdags, satte oss vi vattnet, tittade på Groden och åt upp resten av vår matsäck. Sen var vi ganska lost när vi letade efter vår busshållsplats. Så en buss som var "ej i trafik" sa åt oss att hoppa på och han körde oss. Hel bussig kille. Vårt hotell var enormt fint! Vi tog igen oss lite innan vi gjorde oss vackra och gick ner i hamnen där vi bodde. Satte oss på en uteservering och åt dom dyraste pizzor jag satt och drack billig öl och cider. Inspekterade vårt hotell och på taket hittade vi bubbelpool som vi bestämde oss att besöka nästa morgon. Marcus väckte mig vid sju på onsdagen och vi tog vårt pick till takvåningen. Till vår besvikelse öppnade inte poolen förän på dagen så vi duschade och ångbastade istället. Dags för frukostbuffé och därefter tog vi bussen in till centrum och promenerade till Liseberg. Jag måse säga att ag var stolt över mig själv. Jag mådde pyton men tack vare snäll personal på Hotellet och Liseberg kunde jag proppa i mig tabletter. Jag och Marcus åkte allt man kunde åka och han var stolt över mig. Blev en heldag och kväll och vi hade riktigt skoj. Sen hem till hotellet till vår fina dusch och säng. På torsdagen segade vi och jag mådde ännu värre. Åt frukost risiga och gick upp och degade. Städerskorna frågade när vi skulle gå och vi sa att vi går vid senaste utchekning, det var vid 12 så så illa var det inte. Gick i affärer och fynade lite. Satte oss på uteservering och åt och drack innan vi gick till tåget vid sju tiden som tog oss hem till Gävle igen. Vi ville stanna.

Igår skulle jag ha jobbat men fick ringa och sjukanmäla mig. Mådde hemskt. Fick hostmedicin med morfin som gjorde att jag spydde. Sov till 8 på kvällen. Mamma tog hand om mig. Idag pallrade jag mig upp och fick som tur var vara värd. Nästan inga gäster så fick gå hem vid 4. Ville vara med tjejerna men orkade helt enkelt inte. Har sovit och ätit piller. Måste jobba imorgon igen.

of we go!

Kom hem från jobbet för ett tag sedan, jobbade till 10 idag. När jag satt på min rast så blev allting plötsligt svart och alla maskiner slutade. Strömavbrott. Fick gå ut till alla bilarna i driven och förklara att vi inte kunde göra någon mat. Som tur var kom elen tillbaka ganska fort.
Innan jobbet gick jag på stan med Marcus och handlade lite saker jag behövde inför Göteborgsresan. Ska börja packa nu för imorgon 08.12 går tåget. Jag längtar! Kommer få jätte kul!
Liseberg på onsdag, kan inte bli annat än toppen. Förutom att jag är rädd att Marcus kommer tvinga med mig i sånt som jag inte vill åka. (bilden nedan)
Ha en bra vecka!

typisk söndag

Den här helgen var mamma i Stockholm. Jag hade tänkt njuta av lite egen tid men slutade med att det inte tillbringades mycket tid i 33a på Skommarsbacken alls.
I fredags träffade jag Maria på eftermiddagen, vi gick och tog en fika innan bion. Vid åtta när jag satt Maria på bussen mötte jag upp Mickis och Bea och vi gick till Brända och satt oss för nachokorgar och flaskor. Anna kom efter ett litet tag. Men killarna från Sandviken som var gamla vänner till Anna och Bea ändrade sin utgång i Gävle till hemmafest i Sandviken. Dom andra (jag vill inte) fick infallet att vi skulle acceptera inbjudan och tog 41an ut. Vid resecentrumet hämtade Tobbe oss och körde oss var det nu var. Konstiga människor. Stannade ett par timmar och sedan körde Tobbe hem oss allihopa. Min karl var ute och sladdrade och morgonen därpå var hans plånbok, med allt man behöver borta. Perfekt tajming inför Göteborgsresen tyckte vi.
Försov mig i lördags och hade kommit försent till jobbet om det inte vart för Marcus. Jobbade till sju och tog bussen direkt till Mickis i Hille där alla tjejerna var. Gjorde mig klar och drog några snabba. Vi stack sedan till Matte som fyllde tjugo. En trevlig kväll, förutom vissa missöden, med mycket folk. Vid 12 tog vi bussen till stan och tjejerna gick till Goya. Jag sprang i motsatta hållet till min man som stod vid bussen och väntade på mig. Vi åkte hem till mig och åt mackor, tittade på film och mös innan vi somnade och sov så skönt som jag aldrig gjort.
Brutalt vaknande imorse eftersom Marcus skulle iväg och jobba. Jag har degat hela dagen och inte packat någonting. Marcus ringde nu och var jätteglad för att han hittat sin plånbok i morgonrocksfickan. Jag skrattade åt honom. men då påminde han mig om den gången vi hittade min ipod i kylskåpet.. Perfect match?

lazy with z

Blev glad över lite sol imorse, har läst och lyssnat på musik. Mamma kom hem med nyköpt bröd och en massa juice så jag ska klara mig i helgen. Molnen kom så jag gick in och hjälpte mamma att packa. Vi har beställt pommesfrittes till lunch eftersom ingen av oss orkar göra någon mat. Ska träffa Maria vid halv 5 för att ta en fika och sen gå på bio. Får se vad som händer sen. Ska strax ska ett bad.
Keep going

to-do-list!

Idag har jag varit duktig, säkert inte så duktig som jag låter mig framstå som men det får ni aldrig veta.
Jag sov länge, som man får göra när man är ledig och vädret är tandläkargrått. Åt frukost på altanen och tittade på regnet samtidigt som jag läste harry potter. Bokade tvättid och fick ihop till sex maskiner. Har städat mitt rum + klädkammaren och det betyder att jag äntligen damsugit upp jorden i min säng sedan blommkrukorna blåste ned. De senaste dagarna har jag sovit med ena täcket under mig och det andra över mig. Snuskig flicka jag vet men det bästa med det är att Marcus gillar när jag är grisig. Har färgat håret på mamma och vi har gjort pedikyr. Om en timme är det SITC så ska försöka få ihop allt tills dess. Imorgon åker mamma till stockholm på weekend för jazzfestivalen. Imorgon kväll ska jag jobba, jobba genom att gå på bio och fika med Maria. Jobbar lördag på Max. Hoppas på att få träffa tjejerna i helgen och spendera så mycket tid som möjligt med Marcus. Eftersom jag jobbar ända till 22 på måndag och tåget till Göteborg går 08 på tisdag morgon måste jag nog packa det mesta i helgen. Både jag och Marcus längtar som galningar!
Done.

I wear lies as much gays

Hej!
Härligt med sommarlov och lediga dagar. I måndags spenderade jag äntligen en hel dag tillsammans med min pojkvän. Vi gick på stan och fikade för att sedan åka hem till mig och mysa hela kvällen på altanen och äta grillat. På tisdagen tvingade jag upp honom för att åka och bada. Vill vända när vi kom till Harnäs för alla molnen men efter någon timme blev det blå himmel och vi badade och hade en mysig dag. På kvällen satte vi oss på tant grön och lyssnade till trubadur. Idag har jag sovit och försökt bli frisk för min hals gör så satans ont. Åkte in till stan vid 6 och mötte Marcus. Handlade lite smått och satt oss och drack iste. Vid åtta träffade vi Marcus föräldrar Annica och Janne + deras vänner Eva och Stefan och vi gick allihopa och åt på O'learys.
Nu är det straxs sovdags. Läser alla Harry Potter böckerna igen. Kommit till näst sista. Spännande även fast jag vet hur det slutar. Hoppas på fint väder imorgon så jag kan sola. Annars blir det lite jobb i helgen. Mamma åker bort så hoppas att Marcus kan slippa så mycket jobb som möjligt så jag slipper vara ensam på kvällarna.
Sov gott!

det rullar in

Long time no see
Jag är way to busy right now
Jag har inte tid för något annat än jobba äta och sova känns det som, och ändå lyckas jag med en del.
Få se, vad har jag haft för mig.. I onsdags bjöd Marcus mig på Church Street och efter den trevliga middagen gick vi till Berggrenka där tjejerna satt och umgicks. Tittade lite på sommarkväll också innan vi tog bussen hem. Gick kvällspromenad med Ollie och åt glass till SATC innan vi myste och somnade till Mumin.
Torsdagen spenderade vi på baksidan i solen och stekte innan vi åkte till vora jobb båda två för att slita.
Igår jobbade jag igen till nio tiden och gick då till Mickan för att, som det var mening, bara hälsa lite på tjejerna som kalasade. Men efter mycket tjat och +6 på Goyas lista tog jag en snabb dusch och snabba glas för att hänga med tjejerna ut. Blev lite Goya och lite brända, trevlig kväll med tjejerna!
Imorse var det segt att gå upp till jobbet och det var en stressig dag. Kassan stämde inte helelr och det är alltid lika tröttsamt. Pappa hämtade mig när jag var klar vid åtta tiden och jag övningskörde hem. Har degat resten av kvällen. Imorgon väntar åter åtta timmars arbete och efter det ska jag ut och äta med pappa.

Tandläkarväder

I lördags var det faktiskt riktigt trevligt. Efter regn kommer solsken. Pappa körde ut mig till säljsjön när jag jobbat klart och fått bort flottet där mötte jag tjejerna på fest hos Jonte. Mycket trevligt folk och han bodde jätte fint.
Vid halv 12 åkte vi taxi därifrån och väl i stan gick vi upp en snabbis till Madde för att säga hejdå till Johanna mm.
Ner på stan igen och tjejerna bestämde sig för vilken krog de skulle gå till. Jag därmot gick till Tennstopet där jag och Kristoffer satt och tittade på när Marcus och Mathilda städade. Sen åkte vi hemåt.
Jobb igen igår. Var värd och det var drygt. Övningskörde med pappa efteråt, riktigt stolt. Helt slut igår kväll och somnade pang.
Idag har jag degat och nu ska jag åka in till stan och fika med min pojkvän. Ikväll blir det mys, vilket vi inte haft på evigheter pga jobb mm. Men det ska bli kul.
Ha en bra dag!

lapa sol

Jag är så glad att vi äntligen fått lite fint väder! Och att jag är ledig just under dom dagarna. Har pressat hela dagen idag. Nu är jag röd och öm men det är värt det. Jag vill få förra sommarens bränna.
Igår var jag och Marcus på bio. Narnia Prins Caspian. Den var bra. Marcus är ledig tre dagar de närmaste tre veckorna så kommer inte få se så mycket av honom men jag förstår honom, pengar är pengar.
Jag längtar jätte mycket till Göteborg! Vi kommer få ap kul.
Nu ska jag åka in till stan och träffa mamma och Ingela och äta middag på någon uteservering. Efter det blir det övningskörning med pappa. Ska försöka kika in på Tennstopet också och ge min käresta en puss.
Imorgon är jag också ledig och ska pressa likadant då. Jobbar lördag till 8 och efter det ska jag åka ut till Säljsjön och gå på fest med tjejerna.

hypo allergenic formula

Hej!
Jag älskar sånna här dagar ibland. Regniga dagar när man får titta på film och frysa under filtar. Jag har bara degat runt och mot eftermiddagen cyklade jag i regnet och handlade så inte Marcus skulle börja gnälla. (skulle inte vant honom med kvällsfika) Han kom när han jobbat klart och det var härligt att se honom igen. Vi bara myste hela kvällen. Han berättade lite om P&L och vi pratade om sommarens resterande höjdpunkter. Jag är glad att jag har mitt kvar. Göteborg, Emmaboda, Lars Winnerbäck och Turkiet.
Imorgon ska jag jobba, lite stan och fika med Maria och hennes kompis Ida. Tjejerna ville hooka ihop också så vi ska ta en fika när alla jobbat klart. Är så avis på Mickis och Emma som är borta och steker. Men vädret skulle tydligen bli finare senare i veckan och jag ska inte jobba något på Max förän på lördag.
Nej nu ska jag måla tånaglarna och sova.