Igång

Så tog lovet slut. Ett lov som kanske inte var super spännande men riktigt mysigt och trevligt. Spenderade mestadels min tid med Marcus. Men hann även med mina kära vänner och lite festande. Men som sagt, igår började skolan igen. Var ändå en rätt lugn start eftersom vi slutade tjugo i tolv. Jag åkte ner på stan tillsammans med Michaela, Anna och Beatrice. Vi satt på Waynes ett par timmar och pratade om allt mellan himmel och jord. Sen tog jag bussen till Mackan som är ensam hemma ett par dagar nu när hans föräldrar är i Rom. Vi spelade kort på altan i det härliga vårvädret, jag gick ut med Oliver medans Marcus lagade tacos, spelade tvspel och tog en till kvällsprommenad med hunden innan vi kokade te och myste loss.
Idag var också en skön dag i skolan. Hem igen efter idrotten för vi skulle på teater men det orkade dom flesta inte med. Gick upp till pappa och vilade mig lite och träffade sen Marcus på stan då han bjöd mig på mat. Jag är en lyckost. Hittade även ett par vita pumps med roset som jag tror jag vill köpa till avslutningen. Men eftersom vi ska till stockholm med klassen och jag då ska stanna kvar en natt med tjejerna för att shoppa avslutningskläder och gå på grönan känns det på ett sätt som om jag vill vänta tills då med att köpa. Får se hur det blir.
Nu gör jag ingenting speciellt. Lagt hundratals spindelharpan och snart är det desperets. Imorgon ska jag träffa Marcus på stan efter skolan och uträtta lite ärenden. Sen åker vi hem till honom och chillar. Det är chill du.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback