så var det dags igen

Dags för en söndagskväll, dom kvällarna jag inte tycker om. Fast den här känns lite annorlunda eftersom det är sista april imorgon.
Vi ska väl ta den vanliga visan och berätta om helgen som gått. I fredags träffade jag Marcus efter skolan på stan, vi fikade och åkte sen hem till mig där vi spenderade kvällen. På lördag förmiddag åkte jag ännu en gång in till stan och fikade med Marcus. Nej då, vi är inte besatta.... Åkte hem igen och spenderade tid med min mami. Jag lovar från och med nu att bli en riktigt praktdotter som hon kan skryta över. Mot kvällningen trottsade jag min hemska förkylning och feber och åkte till Marcus. Myste och titta på tv. Vid tio tiden tog vi bussen, han skulle träffa några och gå och grilla. Jag orkade inte följa med kände jag, ville inte bli sämre i kylan. Men pojken gav mig så pass dåligt samvete att jag hoppade av busshållsplatsen efter honom och sprang ikapp tokstollarna. Gick med Marcus. Mathilda, Patric och Tim till högskolan. Satt ett tag med dom vid elden men sen tacka jag för mig. Mamma hade bäddat nytt och en kopp te väntade när jag kom, förjävla härligt.
Idag sov jag länge och åkte till mormor på mat. Har skrivit på min romananalys och planerat inför morgondagen.
Många av tjejerna ska strunta i skolan imorgon, men tror jag trottsar grupptrycket. Vi ska ju ha idrott ute eftersom bygget kommit igång och spela brännboll på strömvallen. Mina kusiner och morbror kommer från Stockholm imorgon så ska umgås lite med efter skolan. Sen åka in till stan, träffa Mackan, handla det sista, få min alkohoool, gå upp till pappa och fixa till sig och sen ta tjugo över 6 bussen till eves moster där grillningen och festandet börjar. Men snappsvisor för tusen, "jag fångade en sup idag men super gled ur näven"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback